Alla inlägg under mars 2009

Av Caroline - 16 mars 2009 00:30

Morrn,

här kommer en mysig bild av den Japanska konstnären Yuken Teryuas skapelser, vardagsvackert värre.


mer info finns på,

http://earthfirst.com/everyday-objects-transformed-into-eco-art/


 /C

Av Caroline - 14 mars 2009 21:54

Idag, under en annars mycket oinspirerande och kraftlös dag så fanns det i alla fall en sak i min omedelbara närhet som vad odelat positiv.

 Vad passar då bättre än att få dela min nybilvna upptäckt med (förhoppningsvis) några nya besökare?


Nada/nicht. Förövrigt kan jag inte tyska för en sekund. Men till saken,vilket förövrigt inte är min starkaste sida, men sålänge det finns mycket positivt som är pågång så bör det inte vara någon problem att flaxa mellan ämne till ämne som en desillusionerad sparv. I vilket fall så vill jag ägna en uppmuntrande tanke till alla dom som sitter i butiksstyrelser över hela sverige, och i första hand stockholm, för att under 08/09 lyckats ta in så otroligt mycket mer eko och rättvisemärkta produkter i sitt sortiment. (wo-fucking-ho)


Till och med i en liten förhortshåla, norr om stockholm, har man nämligen lyckats få in mängder med Ubuntu Cola vilket är helt jäkla cpexalterande för en sån som mig, jag köpte halva affären och traskade lyckligt hem med svintunga kassar och ett lyckligt leende på läpparna.


Utöver det så har dom även en stor avdelning med endast ekologiska produkter, och I Love Eco märket verkar bara växa sig starkare och starkare för varje dag som går, då man kan välja att köpa alla de produkter man använder till vardags inom ett och samma rättvisemärkta märke så tycker jag personligen att det inte kan bli mycket bättre, (även om jag ännu inte kollat upp vad just det märket står för eller synat alla transporter i sömmarna,) Men det känns som vi är på rätt konstument/icke konsument väg för alla att kunna välja ngt bra, lätt och enklet, as it should be!


Och re-make märken och designers växer sig allt starkare över hela världen, jag tror det finns oerhört mycket kreativitet och nyskapande som går ut på att gynna alla att vänta under 2009, och ser fram emot att leta upp och posta fina skapelser här under våren, 


På återseende, en av er alla  


/C

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards