Direktlänk till inlägg 4 april 2009

Moder jord möter tekniken

Av Caroline - 4 april 2009 15:58

Godmorgon, godmiddag, godkväll


De senaste  veckorna har kampen för miljön utmynnat i ett stort ingenting på det personliga planet, kanske är en paus bra för att senare kunna ta nya krafter? Jag vågar tro så.


Ett (kanhända) inspirerande projekt som jag tänkte medverka i framöver är en fredsmarch som kallas PeaceQuest.

 Dom ska tydligen transportera sig själv i en march för freden en mycket lång sträcka över våran jord, och då kan man ju fråga sig hur miljövänlig är frakten av alla dessa männoskor egentligen?

 Men är det några ändamål som helgar medlen så skulle det väl vara fred på jorden tippar jag på.


Här är deras sida, alla intresserade med en gnutta tid över(jag vet att du vill), go for it!

 http://www.peacequest.se/


Det ökade intresset av eko-och miljötänk i Stockholmområdet har också resulterat i en helt nyöppnad ekologisk affär med diverse olika produkter i närheten av Fair Trade Shop på tegnergatan. (tunnelbana Rådmansgatan) Jag har inte hunnit kolla in den själv ännu men jag där är med stor säkerhet väl värd ett besök. Eller många.


Varma solvårhälsningar

/bloggosfärens envisa kärlekskrigare

 
 
Ingen bild

Thomas Öberg

30 april 2009 19:35

Riktigt fin bild! Verkligen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 26 mars 2010 15:47


   Gooooooo morron go morron, Här kommer några små tips på var i Stockholmsområdet man kan hitta frigörande dans, för att prova på någonting nytt eller kanske komma igång igen om man dansat förut. Det är en oerhörd kraft och möjlighet till inre ...

Av Caroline - 17 mars 2010 22:37


Jag har här den senaste veckan funderat ut om jag skulle ta och recensera litegrann av de frigörande dansställen som jag varit på genom åren, då det är ett stort intresse för mig. Nu försvann all information gång på gång och jag ans...

Av Caroline - 18 februari 2010 13:00

Det finns en hel del olika teman som jag känner och vet är centrala för attha förmågan att leva ett balsanserat liv, både i sitt eget inre och i relation till andra. Acceptans är en av dessa teman, och någonting som kan vareiera med hästläng...

Av Caroline - 10 februari 2010 22:26

Nu inför alla hjärtans dag så kör såklart alla butiker på för fulla muggar med allt sortiment för att öka försäljningen, och skapa singelångest bland alla stackars stockholmare eftersom vi också är den singeltätaste staden i hela landet, och antaglig...

Av Caroline - 3 januari 2010 15:21

När man träffar nya människor, eller gamla för del delen, så finns det som bekant alltid olika "regler", för det första så vill ju alla människor alltid må bra och vara glada. Men jag tror på allvar att de charader som vi upprätthåller för varandra, ...

Ovido - Quiz & Flashcards