Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Bärbar kärlek

Av Caroline - 9 juni 2009 17:49

Från att ha levt med en uppenbar distans till andra människor, och till hela omvärlden, så finns det faktiskt ingen tidpunkt i historian som vi varit så nära (men ändå så långt bort) från kommunikation med andra människor. Som ni alla vet.


Och med en ny bärbara minidator (okej, jag köper inte enbart komposterbara produkter -oh noes!) så har jag med den gett ett löfte till mig själv att uppdatera och se till att mina låga men envetna kärleksrop hört ut till varenda intresserad läsare.


Jag skriver närligen till er alla, alla som är intresserade av att förändra samhället till det bättre på sätt som ingen politiker eller en enskiljd ideologi kan göra, och jag tror det är fullt möjligt att förenas över just nätet, eftersom nästa kommunikationsålder har ett fast grepp om samhället och ett sånt stort spektrum så kommer vi till samma problem som "där ute", att sålla bort och fokusera på det som är bra, det som för oss framåt att istället för attkasta halvblinda getter till varandra på facebook hela dagarna, eller bygga nätverk enbart för egen vinning.


Att stanna upp och tänka efter vilka möjligheter vi har att sprida kärlek, och med vi så menar jag såklart alla som fått upp ögonen förvad vi tjänar på att hjälpa varandra och jorden, dvs alla kärlekskrigare där ute!


för er andra, eller alla som är inresserade så finns det en väldigt bra sajt som ifrågasätter rådande maktstrukturer och där det finns utrymme för diskussion, kolla gärna runt där en sväng!




Vi inte bara vill utan har nu möjligheten att tillsammans bygga olika starka nätverk och skicka signaler gentemot resten av världen som vilar tryggt på de enkla men utslitna orden: KÄRLEK & RESPEKT


Nu ska jag gå ut och le mot och krama mina medmänniskor, den verkliga dimensionen är minst lika viktig att sprida kärlek i! <3


Ha en underbar kväll, varenda en av er


/C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 26 mars 2010 15:47


   Gooooooo morron go morron, Här kommer några små tips på var i Stockholmsområdet man kan hitta frigörande dans, för att prova på någonting nytt eller kanske komma igång igen om man dansat förut. Det är en oerhörd kraft och möjlighet till inre ...

Av Caroline - 17 mars 2010 22:37


Jag har här den senaste veckan funderat ut om jag skulle ta och recensera litegrann av de frigörande dansställen som jag varit på genom åren, då det är ett stort intresse för mig. Nu försvann all information gång på gång och jag ans...

Av Caroline - 18 februari 2010 13:00

Det finns en hel del olika teman som jag känner och vet är centrala för attha förmågan att leva ett balsanserat liv, både i sitt eget inre och i relation till andra. Acceptans är en av dessa teman, och någonting som kan vareiera med hästläng...

Av Caroline - 10 februari 2010 22:26

Nu inför alla hjärtans dag så kör såklart alla butiker på för fulla muggar med allt sortiment för att öka försäljningen, och skapa singelångest bland alla stackars stockholmare eftersom vi också är den singeltätaste staden i hela landet, och antaglig...

Av Caroline - 3 januari 2010 15:21

När man träffar nya människor, eller gamla för del delen, så finns det som bekant alltid olika "regler", för det första så vill ju alla människor alltid må bra och vara glada. Men jag tror på allvar att de charader som vi upprätthåller för varandra, ...

Ovido - Quiz & Flashcards