Alla inlägg under april 2009

Av Caroline - 19 april 2009 22:13

En fundering som passerat min tankevärld några gånger fram och tillbaks under helgen, för att ändå aldrig riktigt stanna och vila, för i den här splittrade världen så sånt som kärlek och respekt som alla vet ingen självklarhet.


 Det finns inte en människa på den här jorden som kan vara i glädje och samtidigt skada någon annan, allt som inte är totalt kärleksfullt och respektfullt, så som det alltid borde vara, för alla, utförs av människor med skador.

Dom här skadorna är ingen ursäkt för något agerande överhuvudtaget, men det kan vara en påminnelse till vad som behövs för att vi som ras (jordens mänskliga befolkning) ska kunna ta oss ur det tillstånd vi nu befinner oss i. Och det är helande, för a.l.l.a. 


Och för att inte vira in mig själv alltför mycket i den rätt kniviga diskussionen om good vs evül, så nöjer jag mig med att påminna alla tvivlare där ute, inklusive mig själv, om att all skada och destruktivitet i världen inte är vårat naturliga tillstånd. Och att det inte finns en själ där ute som inte behöver leva i harmoni med jorden, för även det är det naturliga. Det går inte att undgå var vi kommer från. Hur mycket olika kulturer eller världsuppfattning försöker få oss att tro någonting annat.


 För att ta upp lite intressant fotokonst som jag tycker speglar mycket av sorgen, och även kampen för naturen så vill jag dela med mig av en länk som jag hittade idag som berörde mig mycket,   


http://www.parkeharrison.com


En underbar och spännande konstnär med stor fokus på naturen, och väldigt intressanta frågeställningar i sina bilder.

Namasté,


Gå genom mörker, in i ljus 


/C





Av Caroline - 4 april 2009 15:58

Godmorgon, godmiddag, godkväll


De senaste  veckorna har kampen för miljön utmynnat i ett stort ingenting på det personliga planet, kanske är en paus bra för att senare kunna ta nya krafter? Jag vågar tro så.


Ett (kanhända) inspirerande projekt som jag tänkte medverka i framöver är en fredsmarch som kallas PeaceQuest.

 Dom ska tydligen transportera sig själv i en march för freden en mycket lång sträcka över våran jord, och då kan man ju fråga sig hur miljövänlig är frakten av alla dessa männoskor egentligen?

 Men är det några ändamål som helgar medlen så skulle det väl vara fred på jorden tippar jag på.


Här är deras sida, alla intresserade med en gnutta tid över(jag vet att du vill), go for it!

 http://www.peacequest.se/


Det ökade intresset av eko-och miljötänk i Stockholmområdet har också resulterat i en helt nyöppnad ekologisk affär med diverse olika produkter i närheten av Fair Trade Shop på tegnergatan. (tunnelbana Rådmansgatan) Jag har inte hunnit kolla in den själv ännu men jag där är med stor säkerhet väl värd ett besök. Eller många.


Varma solvårhälsningar

/bloggosfärens envisa kärlekskrigare

Ovido - Quiz & Flashcards